star Icoon

Effectief communiceren

Zorg voor eenduidige communicatie van je medewerkers richting klanten en collega’s

Voor wie

Goede klantenservice is van groot belang voor bedrijven. De rol van de servicemedewerkers is hierin cruciaal. Zij zijn het eerste aanspreekpunt, ze informeren, luisteren en lossen problemen op. Tegenwoordig niet alleen meer per mail, want met de opkomst van social media is er een hele andere communicatielijn ontstaan. Dit vraagt om een andere manier van communiceren dan per e-mail. In alle gevallen is het de bedoeling dat dit kort en snel gebeurt, met effectiviteit als resultaat. De schrijftraining ‘effectief communiceren’ van TopTaal geeft medewerkers tools om hun functie optimaal uit te voeren.

Wat

Hoe breng je duidelijk je boodschap over? Hoe zorg je voor eenduidige communicatie van je medewerkers richting klanten en collega’s? Een belangrijk thema in de training is helder communiceren, zodat de boodschap goed overkomt bij de klant. Cursisten leren daarom hun teksten zo op te bouwen dat deze begrijpelijk en makkelijk te lezen is.
Naast het coachen van de medewerkers onderzoekt TopTaal ook de schrijfwijzer die eventueel aanwezig is. Een schrijfwijzer geeft instructies over de toon en stijl die wenselijk is voor de organisatie. De schrijfwijzer wordt soms met input van de deelnemers herschreven. Het resultaat: een beknopte, praktisch toepasbare hand-out met schrijftips.

 

Meer info